30 Januari 2011

Lagu Cinta Buatmu - Qaseh Qaisara

Terbitan: Fajar Pakeer Sdn. Bhd.
Harga: RM19.90/RM22.90

Sinopsis:
Dalam menanti saat bahagia, tunang Daniel, Nadia mengambil keputusan untuk membatalkan perkahwinan mereka. Demi menyelamatkan maruah keluarga, Daniel terpaksa mencari jalan untuk meneruskan juga perkahwinan itu.

Anis terpaksa menjadi ‘pak sanggup’ apabila terpaksa menjadi pengganti pegantin perempuan buat Daniel. Demi sayangkan ibu tirinya, Anis akur.

Dua minggu usia perkahwinan mereka, masih tiada siapa yang ingin memulakan bicara. Sikap Daniel yang dingin menggusarkan hati Anis. Tidak tahu status sebenar dirinya. Sehinggalah satu kejadian yang memalukan Anis berlaku, bermulalah detik perkenalan antara Daniel dan Anis.

Sikap Daniel yang dingin dan serius kian berubah dari hari ke hari. Bibit-bibit cinta kian bercambah dalam diri masing-masing. Namun kemunculan Nadia, menguji kesetiaan perhubungan mereka. Menguji tahap kejujuran dan tahap kasih sayang yang mereka bina.

Berjayakan Anis mempertahankan haknya? Berjayakah Daniel mempertahankan cintanya? Benarkah lagu cinta telah bernada di hati mereka?


Komen:
Lagu Cinta Buatmu karya Qaseh Qaisara merupakan karya pertamanya yang saya baca. Pada mulanya saya tidak begitu teruja membaca buku ini. Mungkin sebab penulis masih menggunakan jalan cerita yang sudah biasa dibaca dan didengar. Tapi, setelah menyelak helaian demi helaian buku ini, nampaknya ia mampu membuat saya tertarik. Mungkin cara penyampaian yang santai dan diselitkan adegan-adegan yang mencuit hati antara Anis dan Daniel, membuatkan saya tak sabar untuk mengetahui kesudahan ceritanya walaupun sudah begitu yakin dengan kesudahannya. Lagu Cinta Buatmu juga, secara tidak langsung ada mengetengahkan isu rumah tangga yang mungkin boleh digunapakai oleh mereka yang baru menjalani kehidupan rumah tangga. Harap Qaseh Qaisara akan terus maju dalam penulisannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan